Propendlarprinsessayo

Yoho, sitter på tåget och har förmodligen haft den mest produktiva morgonen någonsin.

Jag vaknade 0720, en timme för sent, och lyckades pricka av följande.

Gå på toa, fixa kaffe, borsta tänderna, hälla på teet till kombuchan som hade dragit i källaren, hitta kläder och underkläder, packa frukost och lunch, packa kläder och nattkläder, fylla vattenflaskan, ta lagom många morötter ur plastpåsen i kylen och läggs dem i väskan, ta med en extra scarf, packa två necessärer, ha en fulladdad mobil, proppa ner all packning i en tygväska, tömma komposthinken i en grön påse och spilla kompost och torka upp det och knyta ihop påsen och lägga ut den, låsa dörren, öppna åt hönorna, sätta på sadelskyddet, trampa i modd till stationen och låsa cykeln.

Och slutligen kliva på tåget vid avgång 0755.

Det enda jag missade var mina snyggaste dansörhängen, fast jag har de näst snyggaste i necessären, samt missade mina dansbrallor. Å andra sidan är det inte alla säkert att jag kommer dansa inom loppet av de tre dygn jag nu ska vara på resande fot. Men om.

Då har jag iaf mina danstossor, som ligger i ena necessären.

Jag tackar mina gamla pendlarmeriter för att jag hade psyke nog att hinna med tåget. Nu ska jag njuta av min tågtimme med frulle och kaffe och träningsvärk i ljumskarna.

God morgon på det!!

3 reaktioner på ”Propendlarprinsessayo

Lämna en kommentar