Skyltspurter och annat söndagsaktigt

Hej på er!

Det är spännande timmar nu. Alla som kör Falkenloppet och Halvvättern trampar som tokiga och på Strava trillar det hela tiden in rundor och tider och man blir helt till sig!

Själv bangade jag Falken i morse. Yes! Jag begav mig ut att trampa syran ur benen på Lovön istället. Efter Tranebergsbron och Nockebybron och lilla Drottningsholmbron, så kommer en lämplig väg för detta. Man tar höger vid en lada, och så är man inne på spurtvägen!

Skyltspurter är de sura benens värsta fiende men psykets bästa vän. Varje spurt börjar när man ser en skylt, finns det inga skyltar så välj ett träd. Dra igång på tung växel och kötta mot målet! Man ska känna hur det riktigt bränner i benen, det är syran som är på väg ut. Man kan med fördel ge ifrån sig ett litet avgrundsvrål, tänk lättare orgasmskrik, på slutet för att riktigt leva ut belöningen.

För det får man!

Jag bangade Falken mest för den dubbla efteranmälningsavgiften (kan få 10 stora glassar på Stikki Nikki för den summan ju!!). Men också benen skrek nej i morse. Så var det. Därför var det extra skönt, eller kanske samtidigt störigt, att jag med hjälp av dessa två varv skyltspurtar faktiskt väckte benen.

Är det såhär folk som vinner lopp beter sig innan starten?

För att nå dit måste man kötta varje spurt. Det ska bränna, svida, dundra inuti. Sen ska man trampa mjukt på hög kadens. Och sedan kan man, som jag gjorde idag, cykla omkring och känna sig snygg i svart styrlinda och ny, dyr kedja.

Så jag begav mig ut på lite finfin upptäcksfärd i omgivningarna. Det finns ett område jag kastat blicken på många gånger och det är den mystiska bron bortom Tranebergsbron. Den där det far en kompakt liten vagn på järnväg som inte är tunnelbana, inte pendel och inte Roslagsbana. Och inte spårvagn. Det är Nockebybanan! ❤

Den bron ville jag cykla över. Så jag följde skyltarna från Alvik och tryckte några villabackar innan jag var ute på cykelbanan och uppe på bron.

Maffigt!

Sedan var det dags att leta sig tillbaka över Essingebroarna för att avsluta värdigt med att ta Västerbron fram och tillbaka.

Det var min bro-söndag. Ner med nåt halvkilo morötter i råsaftcentrifugen och ingefära på det, over and out!

En reaktion på ”Skyltspurter och annat söndagsaktigt

Lämna en kommentar