Spökskrivarpodden

Tjena, spöket Anna här. En kort uppdatering från mobilen.

Har sovit noll inatt pga en privat käftsmäll. En sådan där strid som jag valde att ta fast det gjorde ont. Ibland kan det vara värt att ta strider bara det är rätt strider. Det visar sig väl. Oavsett så går jag runt med rödsprängda streck till ögon och bölar för allt.

Men idag är en speciell dag!

Idag provpoddade vi nämligen, jag och Katja. Ditten och datten avhandlades på det där poddigt snackiga sättet som faktiskt tog sig riktigt bra! Tyckte såklart iallafall vi, i klubben för inbördes beundran.

Varför cykelpodd? Tja, för att det är kul att snacka cykel och kul att snacka cykel tematiskt. Vräka ut sig en hel halvtimme och hetsa varandra! Liksom.

Vi har fått in kul idéer via Katjas inlägg på några cykelsidor. Ämnen som även kommer avhandlas är såklart grus och backar, klungcykling, jämställdhet, cykelfeminism, miljövänlighet, grönsaker, machokultur, cykelkultur, cykelmek, cykelmat och så tävling. Och givetvis grus! Ur vårt gemensamma perspektiv.

Så är det! Nu landar jag snart i Eskilstuna och får snart rå om mina cyklar igen. Och det är ännu en anledning till poddandet: att vi behöver bevaka vad som händer på den där andra sidan Mälaren.

Kom gärna med tips på vad ni vill ska poddas fram. Och om ni tröttnar på oss så ska det tydligen startas ännu en ny cykelpodd, med våra bloggkollegor Helena Enqvist och Elna Dahlstrand. Bra va!

Nu ska jag boa in mig här i Eskilstuna.

Vi hörs!

En reaktion på ”Spökskrivarpodden

Lämna en kommentar