Laddblogg: prylar

Hej från en gammal trotjänare till snabbladdare!

Står och tuggar kilowattimmar på Lidl i Kungsängen. Med några mil kvar till Kristineberg är det ett lämpligt laddstopp från Västerås. Här har jag tidigare stått med Zoen och haft crossen bakpå, och det är ett mycket kärt återseende. Gratis är gott och dessutom snabbladdning är jättegott om man kör elbil.

Denna söta lilla svartnos, Seat electric Mii, kan både snabbladda och frakta prylar. Lagom mycket prylar.

Det gillas.

H-ete vad med prylar jag fortfarande har kvar på vinden till min lägenhet i Västerås. Ändå har jag proppat lilla Mii full av dem idag på min blixtvisit i lägenheten. Men prylar och kläder måste ju jobba, inte ligga på vinden som död vikt!

Så det blir till att köra en rensning under nån helg här under våren, är jag rädd. Typisk coronaaktivitet som säkert dessutom kan kombineras med cykling i gamla hoodsen.

***

En fika med en kär vän ägde rum på Steam hotel vid Mälaren. Utanför det otroligt smakfullt renoverade gamla ångkraftverket fanns gratis laddning. Lagom snabb. Gillas.

Så åkte jag tillbaka för ännu ett ryck i lägenheten. Prylar prylar. Hur mycket tid och energi ska man egentligen lägga på dessa prylar?

Men ett hej till mina rara små chilenskor till hyresgäster, skörda i havet av mynta och persilja i rabatterna och sedan hemåt.

Så nu står jag här och kan konstatera att snabbladdning verkligen är grejen.

Visste ni förresten att Seat Mii förresten ska vara marknadens billigaste elbil? Kostar typ 265 000 kr. Räckvidden är runt 250 km, men det räcker faktiskt bara man kan snabbladda. Med mindre batterier räcker också batterimaterialet till fler bilar, tänker jag.

Over and out, batteriet är laddat till 80 procent så snart jag har laddat upp det här inlägget!

Alltså min gamla solhörna på Vallingatan i Västerås🌹🌹🌹

Lämna en kommentar