Att överlista nackspärr

Morrn då!!

Är lite uppåt. Nackspärret är på väg bort! Tänkte berätta hur jag gjorde, för det var första gången jag lyckades få nästan bort det utan kiropraktor.

1. Motivation

9/10 saker man aldrig gör som man borde göra, beror på bristande motivation (typ). Målet finns där, och medlet, men vad ska man med resultatet till? I det här fallet skulle jag använda min nacke till dans. Check.

2. Nån som säger åt dig

Hushållet var i detta fall tydlig i budskapet. De sa: ”ta på dig varma kläder, gå en promenad, sen bastar du. Punkt.” ja då gör man ju det. Och internet var också tydlig: håll dig i rörelse för att inte stelna till. Det var lätt att bara sitta med huvudet framåt för att det gjorde minst ont. Men nej, håll dig i rörelse och stretcha, sa internet. Ok då. För en gångs skull lydde jag råd och instruktioner! (hann med en liten sväng på myrorna också he he)

3. Bastu och övningar

Huvudnumret. Hej bastun. Värmen. Svetten. Ut med det onda. Tre timmars varierat bastande hann jag med och testade olika sätt att stretcha och massera mig själv. Nåt som funkade var att luta sig mot ett handtag inne i bastun och placera spetsen på ondaste stället mellan skulderbladen. Nåt som inte funkade var att placera vattenskopans skopade ända i ett hörn och sedan trycka handtaget mot ryggen. Svårt att balansera och få in rätt punkt. Handtaget i bastun var bättre, det vann, heja det.

4. Uthållighet

Tre timmar. Ut och in ur bastun, kolla råd på internet och kolla tiden, nedräkning till dansen, stå utanför och inne i bastun och röra armar och axlar och lyssna på knastrande ljud. Notera olikheter och felsöka: höger knastrar mer, exakt hur mkt kan jag vrida huvudet och vilka vinklar, funkar alla dansrörelser, ner på rygg på britsen och testa lyfta huvudet, skulle det funka om en dansare ville lägga ned mig på golvet för att avsluta sådär snyggt?

5. Slutligt test

En sista genomgång av samtliga möjliga och omöjliga dansrörelser och dusch på det. Mer av de rörelser där skuldror knastrar, ju mer knaster desto mer uppmjukning. Traska hem och känna efter. Titta på stjärnorna som började komma fram. Skulle dans hjälpa eller stjälpa nacken?

6. Spikmatta och test igen

Ligga på spikmatta, ordentligt med tryck på nacke och skuldror. Känna efter lyfta huvet vrida nacken stretcha

JA

det duger. Blev svaret.

På med danskläder, fantisera om kvällen och drömma om att flyta fram på golvet och

AJ

Alla rörelser skulle inte funka men tillräckligt många skulle det. Nu kör vi.

Smink, hår, parfym, resten och så hej då hushållet och iväg.

Så var det.

Från spärrad till jävligt stel men dansbar på sex timmar ✌️✌️✌️

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s