Att stycka upp en intervall

Och så var det jag mot fem igen. Jag, en individ, mot dem, fem intervaller.

Den första handlade om att komma igång. Smacka på sig kittet och gnugga nävarna och känna lyxen att gymma och lusten att svettas krypa i kroppen. Jag mot fem fyraminutersintervaller ja!! Sätta sig på spinningcykeln, ap ap inte börja mobilflippra, på med timern och upp med motståndet och snart podden och så kör!

Första pausen, flåsa och vara stolt i en knapp minut. Känns värmen i pannan, inte riktigt svett men begynnande. Så trampa igång den andra, och efter första minuten kommer svetten, hej kompis nu kör vi. Blanda stående och stående med armarna mot cykelns styre, yes yes.

Tredje. Mitt i. Dags att börja ta i. Två gjorda, tre kvar, dags att börja stycka. Snart gjort mer än hälften, därför pumpa upp motivationen.

Upp med motståndet. Femton sekunder stående upprätt, femton ståendes mot styret, femton upprätt, femton mot styret, osv. På varje minut blir det fyra set, på varje intervall fyra minuter och därmed sexton set. Varannan, varannan, varannan, varannan.

Varann. Femtonsekunderssetten har varann.

Slut på trean, svetten är med mig, där kommer den, där rinner den, där torkar jag av den mot mitt ännu svettigare nyckelben och där känner jag svetten på bröstkorgen. Den är alltid först, men det är först nu jag verkligen känner den.

Fjärde intervallen. Nu är jag redo att stycka upp i dubbla mängden. 30 sekunder upprätt, 30 sekunder mot styret, varannan-varannan, hälften så många per minut, hälften så många per hel intervall.

Hämta vatten, gå av cykeln och sprätta loss med fötterna, inte för lång paus nu, en till kvar, sista sista kom igen nu.

Upp på cykeln, håller kvar i mina halvminutrar och trampa trampa trampa medan sekunderna drar nedåt och till slut är det två minuter kvar och jag ställer mig upp och sedan är det en och en halv kvar och jag står mot styret och så en kvar jag ställer mig upp en halv kvar jag lutar mot styret och EN HALV KVAR jag ställer mig upp.

Slut.

Fem intervaller och genomsvettig. Blött och rött intervallnylle i gymspegelns obarmhärtiga tillbakakaka yey!!

Lite kettlebells på det, podd och hej då gymmet.

1-0, vi ses igen.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s