Fredag 04.33

Och så var det dags för en skitnatt! 

Gryningsbloggaren här. Jag har varit vaken sen 02.43 och är därför något mosig i hjärnan. Sitter närmast dörren där wi-fi finns medan jag väntar på att klockan ska bli sju så jag kan få gå ner och dricka kaffe. 

Hotellrummet uppfyller bottenbetyg på nästan alla punkter: trafik utanför fönstret, mjuka sängar, för fluffiga kuddar, brunbeige inredning och element inne på toa som man tror fungerar fast det inte gör det. Så att cykelkläderna man tänker sig är torra på morgonen inte är det utan sådär fuktiga så att skavet förvärras när man spenderar hela dagen i dem.

Här finns dessutom en otålig tysk tant till föreståndare som för sitt liv inte kan ta in hur svårt det är att förstå tyska. Inte minst tyska siffror, som är lite avgörande när man ska boka hotell. Men men! 

Ja ja. Frukost ingår iallafall. Och cyklarna är hyfsat rengjorda och insmorda och står låsta i ett garage.

Det är för övrigt roligt hur många av de tyskar vi mött, som bara pratar på trots at vi uppenbarligen inte förstår vad de säger. Man lär sig massor av att de pratar som vanligt och inte gör sig till! 

Var lite rövhål igår när vi skulle käka middag efter en rätt så lugn cykeldag. Jag hade sett fram emot att få komma ut ur rummet ner i restaurangen, så jag duschade och tog på mig lukta-gott. Satte upp håret etc. då säger Forest att han har beställt upp käk på rummet. 

Käka på rummet??? Denna gudsförgätna plats där lastbilarna forsar förbi och man inte kan tända lyset på toa utan att fläkten väcker hela grannskapet? Det rummet??

Vi var tvungna att ta en stjärnbeströdd promenad till närmaste mack och köpa rhiesling till mig för att blidka detta fasansfulla beslut. Som för honom var helt naturligt; fixa käk helt enkelt. Sedan var det faktiskt rätt schysst att duka upp på sängen, och den grekiska stekta potatisen och tomatrisotton var god! 

Ja herregud. Säkert därför jag inte fick sova i natt. För att jag tvingade iväg stackars Forest på promenad så att potatisen kallnade. Idag ska vi köra sista tyska etappen, mot Münster. Ca 100 km, platt eftersom vi närmar oss Holland. Regn också. Det blir kul; Münster ska vara en historiskt bra cykelstad! 

Den tyska tanten sitter inte alls och övervakar varje rörelse du tar i det ekande tomma frukostrummet, hon vill bara se så att alla har det de behöver 

Lite bilder från dagens, jag menar gårdagens! Helvete snart är det morgon!s tur. För jävla fint i Tyskland alltså:



2 reaktioner på ”Fredag 04.33

Kommentera

