Nertjärad i kvällssolen 

Råkade visst hävda mitt ursprung på bilden

Fan vad jag luktar man. Det beror på att jag har varit nyttig och tjärat in några stolpar på Karins nya veranda. Så blir det när man norgoncyklar; tid över för nyttigheter. Seriöst, kvällen har varit så lång! Är det sånt här folk gör varje dag när de inte cyklar?

Tjärblandningen var tillräckligt lättapplicerad för att jag med måndagströttheten från själva helvetet skulle undvika att ramla från stegen och köra nyllet i tjäran. Eftermiddagen på jobbet gick mest ut på att dra dåliga skämt för att inte somna eller råka förolämpa fel person. Som att gå runt och säga att jag skulle kära ner mig lite senare, när jag egentligen menar tjära ner mig. När jag tvättat händerna med såpa fick jag mig en skvätt whiskey medan vi satt tysta tillsammans vid köksbordet. Jag sniffade handflator. Det var en bra kväll.

Innan dess hade jag kommit hemcyklandes från Mesta, där vi haft möte om helgens stora händelse: funkisgörat på Stockholm triathlon!

Yes! Så är det; min Eskilstunaklubb Sméstan har ett gäng aktiva triatleter som tagit på sig att sköta incheckningen på söndagen. Vi ska samlas 0545 och dra igång det hela nån halvtimme senare. Kaffe och tajta funkiströjor utlovas.

Så idag satt vi hemma hos Alex: Miche, Pär, Jeff och jag och så Alex såklart, och gick igenom viktigheterna.

Uppgiften är att alltså att kolla igenom så att allt står rätt till med de tävlande och slussa dem och deras cyklar och tri-pryttlar rätt. Och kanske visa vägen till toan, lägga en hand på en behövande axel och se till att de inte pinkar i Riddarfjärden.

Jag var faktiskt på väg till Stockholm triathlon ett år med kära syster. Nu minns jag inte varför jag blev sjuk, men jag minns att hon fullföljde i strålande sol och hade skitkul. Så jag hoppas på bra stämning och massor av glada motionärer och det känns kul att få göra en insats för nya klubben.

Man mår bra av att tillsammans underlätta tävlandet för andra.

Jag är astrött. Nu ska jag sova. Får se hur mycket tjära jag luktar imorgon. Då blir det cykling till Björsund för lite kajak på kvällen hos min finska kollega.

Återstår att se om det finns några segment i Mälaren.

Godnatt!

De här blommorna stod på mitt rum när jag kom hem. Innan jag tjärade ner mig. Det var så jävla gulligt att jag nästan dog. Vill du göra någon glad, köp blommor och skriv ett enkelt budskap på en lapp, oki? ❤
Kommentera

