Bytt är bytt och kan alltid bytas tillbaka 

Sitter på tåget hem. Har varit i Västerås och vandrat mina ben mjuka ihop med finaste Katja. Idag är en vilodag från cykling och en dag för reflektioner, garv och bara vara-tid. Det kan man ha på sadeln också, men idag får cyklarna snällt vänta på kontoret tills jag kommer hem.

Solen skiner som en annan galning. Eller, nu har den gått ner men den gjorde ju det tidigare.

Hem. 

Sitter på tåget hem. 

Är jag på väg hem?  

”Sitter på tåget hem.” 

Är tåget mitt hem?

Är Eskilstuna mitt nya hem? Har jag kommit hem nu?

Imorgon ska jag fira mitt nya hem med att klippa mig. 

Och nästa fredag ska jag göra mig av med mitt jobb. Åtminstone för ett år framåt.

Vad är ett hem? 

Vad är ett liv? 

Vad är ett liv utan cykel?

Nu somnar jag. 

Godnatt Västerås. 

Godnatt Eskilstuna. 


Kommentera

